Tunga ben och packning

I morse var benen inte att leka med, det kändes som om någon satt tyngder på dem. Ett kort slag, ungefär lika långtid som det tar för mig att simma 200m funderade jag på om det var så klokt att simma. Med bly till ben måste risken att drunkna vara rätt stor tänkte jag.
Men 2300m senare var benen mjukare.
Körde lite mer fart på simpasset idag, 10x25m med 15 sek vila bland annat och 4x400 progressivt.
Tufft?
Ja!

Men nu börjar jag check-in i semestermode, ni vet tog en kaffe på fiket nedanför kontoret istället för att ta bryggkaffet på jobbet. Efter jobbet satte jag mig en stund i solen också innan jag gick upp och sysselsatte mig med att packa och fixa.
Inte ofta jag poserar utan träningskläder...

När andra åker på semester ser de till att köpa solkräm och ny bikini innan... Så här ser delar av min packning ut... Det känns lite konstigt med tanke på vädret ute..
Träningspannband, vanlig mössa, utflyktsmössa och lite olika handskar...


Och det här har jag roat mig med ikväll... Rengjort och smort in kängorna.


Tänk att jag och dessa gått upp på Kilimanjaro tillsammans utan att få en enda blåsa!

Semester blir det 8 dagar på Island!
Kommer bland annat att åka på valsafari, rida mycket (funderar på att ta med cykelbyxorna för att skona rumpan), snorkla i Silfra sprickan, köra 4-hjuling, vandra och bada i varmakällor.På fredag bär det av.

Men innan dess så kommer jag hinna med cykling i morgon och så lite styrka och simning innan planet lyfter. Väl på Island så är målet att kunna köra korta löpturer varannan dag ungefär - så länge knäet tillåter och rehaben så klart man tar aldrig semester från att köra rehab!

2 kommentarer:

  1. Härligt med semester på Island! Låter som en massa äventyr. Rengöra och smörja in kängorna ja.. just det väntar mig ikväll efter att ha utsatt dem för det mesta på Svalbard.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svalbard, sprungit marathon? Det vill jag verkligen! Duktigt att fixa dem direkt...

      Radera