Snabba frågor och svar!


Vad har du druckit idag? Vatten, ett glas Proviva blåbär och 1 kaffe med mjölk

Vad var det senaste du åt? Mellis med banan och kaffe.

Vad tränade du senast? Förutom att jag cyklat till jobbet för att jag ska cykla efter jobbet så simmade jag igår.

Vad ska du träna nästa gång? Det blir ju cykel i eftermiddag, ett kortare tempopass.

Mest underskattade mat? Korv! Korv har oförtjänt dåligt rykte tycker jag. Det finns bra korv som Sorunda exepelvis (smygreklam)

Mest överskattade mat? Fisk. Okej jag vet att det kanske är nyttigt men det är lite överreklamerat särkskilt om man jämför med korv som dessutom är gott.

Så tycker jag att barn ska äta: Lite av allt, både grönsaker, kött, fisk och även socker. Har inga barn själv så jag ska nog inte raljera för mycket =)

Min inställning till piller och pulver: Min inställning är att en vanlig person som tränar 2-3 gånger i veckan inte behöver några tillskott utan klarar sig på varierad och bra kost. Men tränar man mer så kanske man behöver tillskott av zink, järn och annat. Äter ju inte fisk men Omega 3 tabletter och under vintern så tar jag tillskott av D-vitamin.

Min respektive tränar: Crossfit, vilket jag retar honom för. Såg VM förra året där kast med liten boll var en gren.  Tyvärr är han lite fysfenomen som är bra på allt. Glad att jag faktiskt är lite bättre på Vindsurfing och yoga…

Sommarträningsplaner: En svensk klassiker! Sliter nu mycket med cykeln, har ännu inte ens en Vätternrunda med mil i benen! Sedan kommer simningen, hoppas på att få simma mycket ute i sommar. Önskar att mitt knä ska bli bra så jag kan åka på den planerade löparresan då jag ska springa från Abisko till Nikka.

Sommarplaner för 5 år sedan? För 5 år sedan så tävlade jag i kampsport men började precis trappa ner till följd av skador.  Fick veta att jag skulle flytta till Bulgarien och bestämde mig för att inte vara tungviktare när jag kom dit. Gick ner 12kg på 10 veckor. Började mer och mer springa i Bulgarien mer av brist på annat än för att det var kul.

3 andra bloggar att skicka vidare listan till:

Miranda Kvist, vad var hennes mål för 5 år sedan? Ida och Ninni får varsin för att jag är nyfiken på vad de tänker om livet efter Stockholm Marathon.




1 kommentar: