Jag sprang!

I går var det en riktigt, riktigt bra dag.
Först var jag med min pajiga pulsklocka till Runners Store. Fast jag slarvat bort kvittot fick jag utan några diskussioner ett nytt pulsband. Det är därför jag handlar där service i världsklass! Handlade också ett par stavar.

Egentligen ville jag ha Salomon stavar men de har inte fått några stavar och jag åker ju till Torsbytunneln (för er som inte vet är det en tunnel med snö i där man kan åka längdskidor året om) så jag behövde stavar blev ett par One Way cardon stavar som de inte bara bytte rem på utan även kapade.

Lite senare ringde Salomon, skidorna är klara att hämta. Kan säga att folk tittade lite kryptiskt på mig när jag kom med längdskidor på tunnelbanan.

Sedan sprang jag äntligen!
Känslan att springa ute bland löven i höst mörkret går inte att beskriva, bättre än tända ljus och en flaska vin! Sprang 7km i otroligt ojämt tempo tänkte hålla lugna 6-fart men när jag glömde av mig var det mer 5-fart. Finns lite hopp kanske?

Sist men inte minst så lagade jag till äkta ekologisk och helt färsk lammkorv och bacon från de ekologiska slakteriet i Skebo där jag var på studiebesök i torsdags. Det är ett helt annat inlägg men det var mycket intressant att diskutera kött kvalitet med en sådan entusiast som Rikard som driver slakteriet.
Korv och bacon från djur som levt och dött lyckliga och utan att någonsin ha ätit spannmål!

Inget gott som inte får något ont med sig så idag vaknade jag med en konstig känsla i lungorna och halsen, ville så gärna springa men hejdade mig och vilade idag. Ska springa i morgon och ska nog göra det på löpbandet för att "skona" lungorna lite. Jag känner mig inte sjuk men känner mig inte som vanligt heller, eller är det bara det långa uppehållet som gör att allt känns konstigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar