Mitt favorit simpass och bloggdejt

Jag är mitt uppe i min packning, halvt ombytt för att ta en löprunda och samtidigt passar jag på att färga ögonbrynen... Ikväll går flyget till Mallorca där jag ska vara 1 vecka och vandra. Ska bli helt fantastiskt. Vi kommer att gå omkring 8-10 timmar om dagen och egentligen har jag ingen aning om vad som väntar oss. Vi har en karta men tveksamt om någon av oss kan läsa den...

Helgen har varit händelserik i fredags var jag på bloggdejt med Lina. Vi åt vegetariskbuffé på Hermans och pratade om ditten och datten! Så kul att träffa någon IRL som man följt så länge. Lina var precis så där sprudlande och bubblig som man tror!

Lina och Anna
Men igår var det dags för veckans teknikpass i simning. Jag har ett teknikpass som jag verkligen gillar, det blandar teknik och långa set där man får chans att tänka på alla teknik man just tränat. Teknik övningarna jag kör är; en arms sim, catch-up och finger drop.

Passet:
Insim: 8x50 25 easy, 25 build
6x50 (25 teknik + 25 sim)
200m Z2
6x50 (25 teknik + 25 sim)
400m
6x50 legkick
Avbad 100m

Slutligen tänkte jag ocks bjuda på en bild som kanske inte är jätte vanlig i träningsbloggar, gräddtårta! Hade födelsedagsfika för de närmaste i går och slängde ihop en gräddtårta med hallon och vanlijsås fyllning, garneringen är vispgrädde och hallon och över har jag strött lite riven Marlabou Black choklad, alltså choklad med lakris. Mycket gott för er som undrar säker inte ett dugg nyttig, botten var till och med "vanlig" sockerkakssmet.

Mycket god tårta om jag får säga det själv!

Så nu kommer det vara tyst här på bloggen i en vecka, sedan återkommer jag förhoppningsvis med härliga bilder från Mallis!

Tillsdess simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar