Cykling och rehab!

Klockan ringde 05:00 i morse, kroppen ville bara ligga tungt kvar i sängen men viljan var starkare och jag lyckades ta mig upp och iväg för att köra ett spinning pass.

Vissa dagar kan man göra hårt på vilja, man kan pressa fast det egentligen inte går. Idag var det bara tungt rätt igenom, det fanns inte där helt enkelt. Jag försökte med vilja men kroppen svarade inte. Så jag gjorde det bästa av situationen och det blev som ett kortare distanspass istället.
Efteråt gick jag in i gymmet och körde mina rehab/pre-hab övningar. Mycket fokus ligger nu på att stärka upp höfterna efter mina tester på Sophiahemmet. Istället för att bara köra oändligt många repetitioner av musslan så gör jag styrkeövningar i cabelcrossen för att stärka upp höften. Lite tyngre och lite färre repetitioner.  Jag har också fäst ”fästet” vid knäna istället för vid foten för att hindra mig själv från att vinkla foten och därför inte då den effekten jag vill ha.
Övning för att stärka höfterna!
Övriga övningar jag gör är för knäna och axel. En favorit som ni simmare bör testa där man kombinerar mage och sim-muskler är att göra fällkniven på boll och emellan sänka skuldrorna och trycka upp dem. Fler av de sim-anpassade övningarna jag gör finns här.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar