Vad är det som smakar rutten ladugård?

Detta med kosttillskott är något som väcker en del debatt. Ät varierat och ordentligt så behöver du inte en massa piller säger gemeneman som dansar Zumba 2 gånger i veckan.

Jag har nästa alltid ätit någon form av kosttillskott, dels vitamintabletter av olika slag men också tagit proteinpulver i olika varianter och med olika syfte. Jag gillar enkelheten i det. Jag behöver få i mig en hel del mat (äter omkring 6-8 gånger per dag) och jag tycker det är opraktiskt att släpa runt på ägg och bananer och kesella.  Om jag är på väg på ett möte vill jag inte bära med mig massa saker och jag tycker inte det är jätte kul att stå på t-banan och äta ett kokt ägg. Så enkelt och praktiskt att skaka min shaker och dricka.
Som sagt har jag testat det mesta, alltifrån smak av choklad till skumbanan. Har blandat med mjölk och med vatten.  Det mesta har fyllt sitt syfte och jag har aldrig tyckt att någon av dem varit särskilt goda, de flesta har en väldigt tydlig smak av konstgjordhet. Jag tycker att allt med jordgubbssmak smakar mer eller mindre schampoo.
Sedan november så har jag druckit Friways hampaprotein.
Jag har fått många kommentarer på Facebook och Instagram (följ mig annakutar) av folk som undrar hur jag döljer smaken. Och det gör jag inte, det smakar rutten ladugård! Men jag dricker det 3 gånger per dag.
Jag ser många fördelar med det, dels innehåller det alla 20 aminosyror varav 8 essentiella. Innehåller också kalcium, magnesium, fosfor och kalium. 65% består av edistion och 35% av albumin, alltså en proteinform som är lik den i blodplasman. Den skall också ha en optimal balans av Omega 6 och Omega 3. Det hampaproteinet jag använder kommer från Friway och är även berikat med Vitamin D.
Jag ser också stora fördelar med att det är helt ekologiskt och för alla som får problem med magen när det tar andra proteintillskott är detta helt klart värt att testa.

Jag blandar min drink med en annan produkt från Friway som innehåller innehåller vetegräs, korngräs, blåbär, alfalfa, havregräs, lingon, rödbeta, svarta vinbär, spirulina och råggräs…
Blandingen är enkel 1,5msk hampa, 1 msk av det andra fyll på med lite små ljummet vatten och drick. Man vänjer sig med tiden och de goda egenskaperna överväger smaken!
Mumma för kroppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar