Streamline position

Onsdagar innebär simträning med Neptun. Även om man ser fram emot passet hela dagen så är det lite tungt att komma hem, äta och ni vet hinna sätta sig en stund innan det är dags att packa väskan och gå ut i mörker och regn. Det gäller att gardera sig!
Bästa höstmössan från Kari Traa och skön jacka från Icewear
 
Det var lite mindre folk igår faktiskt än första gången, kanske är det förkylningar som tvingat några att stanna hemma. Denna gång hade dock alla banor en egen tränare, det var riktigt bra faktiskt.
Passet igår var 2 loopar en distans/konditionsloop och en bensparks teknik loop.

Passet var ungefär
6x50 insim varannan frisim och varannan ryggsim
200m traktorfart (frisim)
4x25 fart 1-4
4x50 fart 1-4

2x25 benspark på sida
2x50 benspark på sidan
2x25 benspark på mage
2x50 benspark på mage
(alltså utsträkta armat och "flytande" på mage, andas vid behov...)
2x25 ryggsim benspark
2x50 ryggsim benspark

4x50 fart 4-1
Avsim

Fick lite teknik tips gällande mina bensparkar främst som är lite för lite jobb med rumpan och magen. Samt att jag måste tänka mer på streamline position. Tittar upp lite för mycket med huvudet, öronen skall vara mellan armarna inte ovan axlarna. Man märker faktiskt skillnad

Det var ett skönt pass, jag simmade på riktigt bra faktiskt.Som en demon i sälförklädnad!
Jag och en till tjej var kanske lite för snabba för våran bana för vi varvade de andra simmarna (skryt). Så klart tycker jag att det känns kul för majoriteten är gamla tävlingssimmare så för mig är det ett kvitto på att jag platsar i gänget. Men nästa gång tar jag nog en lite snabbare bana.

Nu är det inte länge kvar till Lidingö loppet, det märks inte minst på att 30 personer sökte på Abborrbacken och kom till min blogg under gårdagen...
Hur jag känner mig? Nja så där faktiskt. Ingen pigg och skön känsla i kroppen men jag kan träna utan större problem även om jag inte kan köra på för fullt. Men jag kommer ta mig runt.

2 kommentarer:

  1. Låter som ett bra pass! Det är verkligen skillnad på att träna simning i grupp än ensam. Bra med struktur! Jag har också fått den kommentaren om huvudet, tittar upp alldeles för mycket. Men jag tycker det är lite läskigt att kolla ner hela tiden, vill gärna se vad jag har framför mig!

    Önskar dig stort lycka till på lidingö! Det kommer gå bra! Hejar på dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast simmar man ute ser man ändå inget;) tack jag känner mig väldigt opepp men det ska väl gå ändå

      Radera