Pannkaka av alltihop

Vissa saker måste man tydligen lära sig flera gånger om. Idag lärde jag mig två saker som jag faktiskt har lärt mig flera gånger tidigare.

Först att man inte ska planera in ett progressivt långpass dagen efter ett tungt benpass. Sen lärde jag mig att man inte ska äta för mycket frukost innan ett progressivt långpass.

Körde styrka igår med fokus på ben. Gående utfall med 30kg (15kg/hantel) 3x20 reps. Djupa benpressar 100kg (3x15) så excentrisk benspark . Efter det lite maskin för höfterna, ni vet den där fjantiga maskinen... sen massa boll och coreövningar. Tyckte då inte att det var så jobbigt men i morse var benen lite lätt stelopererade. Tänkte att de lättar upp bara jag kommer igång. Det gjorde det inte.

Från första steget var det tungt, alla croissanter jag ätit hade liksom dubblat sin vikt och satt sig på min stackars kropp. Inte blev det bättre av att jag kanske åt lite för mycket frulle och började må illa. Kämpade på, ett steg i taget. När det gick uppför grimaserade jag nog riktigt illa och fick sån mjölksyra så jag vet inte vad.

Ungefär halvvägs så vart det SOS (spring och spy) in i buskarna snabbt och sedan gick det lite lättare. Så kan det gå. Målet var 2 timmar och det blev exakt 2 timmar och ca 21,5km, hade önskar 23 men så blev det inte. Blev inte särskilt progressivt heller om jag ska vara ärlig.

Var hos naprapaten idag också och fick en glad nyhet att jag får pröva simma i morgon! Jag har haft en nerv i kläm i nacken som gjort att jag inte kunnat vrida på huvet och som gjort att mitt pekfinger levt sitt eget liv. Nu har jag återfått normal rörlighet och har inte heller ont även om jag är lite stel och öm på vissa ställen. Men jag får simma nu även om jag ska undvika att köra med paddlar ett tag!

Firade det hela med en Pettson och Findus fika hos finaste Elin.
Mums, åt nog halva själv. Tänkte att croissanterna  ville ha sällskap.


1 kommentar:

  1. Åh så skönt att du fått ett ok för simning igen! Nu är det in i simbubblan då som gäller :) jag är fortfarande lite tagen efter passet idag, jobbigt men kul! Jo precis röd är tröskelträning!

    SvaraRadera