Inte ur form bara i en ny rundare form

Tre veckor går fort, för fort semestern för denna gång är avslutad.
Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om min resa!

Om hur jag faktiskt åkt 9300km tåg och hur jag två gånger under dessa kilometrar varit nära döden för att jag varit så kissnödig! Ena gången resulterade i en regelrätt rysk kissrevolution och andra gången hade nöden ingen lag och jag fick ta till en flaska. Om hur schisofren staden Ulan Bator är, det finns inga gator och trotoarer men bara stora flashiga köpcentrum och människorna är alla så välklädda och fina att jag kände mig som en lodis trots min nya fina gula North face jacka. Har testade jag även att dricka jäst häst mjölk. ( Se bilden)


Av rädsla för att få i mig något läskigt lärde jag mig också massa nödvändig ryska som att fråga det var potatis, ost eller kål i pirogerna. Jag har inte bara gått på kinesiska muren utan åkt rodel nedför den. Dessutom har jag shoppat. Jo, jag har tränat lite, sprungit i Moskva, varit på gym i Sibirien och löpbandtränat i Bejing.


Men nu är jag tillbaka i verkligheten, förkylningen som jag lämnade väntade på mig här hemma så fort jag öppnade dörren. Hann köra några pass och det känns att man haft uppehåll.
Hur orkar folk vara så här otränad som jag är nu? Ändå är jag säkert i bättre form än 70% av mina jämnåriga.... Kanske är jag inte ur form utan bara i en ny rundare form?

Nåväl planerna inför hösten och målet är satt En svensk klassiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar