Golden 4

Idag kände jag mig typ frisk, inte nog för att dra ett tempopass men nog frisk för att gå ner till gymmet. Dessutom var det ett skönt avbrott i packandet. Kollade nämligen vädret idag -6 grader och snö i Mongoliet och + 29 grader och sol i Peking. Allt det ska få plats i min 60l väska som jag dessutom har fyllt med olika proteinbars och varmakoppen. Jag är ju lite matkänlig och tänker att maten på tåget nog inte är så himla god...

På gymmet körde jag ett test som kallas Golden 4. SOK har ett baskrav som man skall klara som skidåkare och det är ju skidåkare jag ska bli de närmaste 5 månaderna
Golden 4
Herr Dam Anna 5 september

Chins 15 10 7 (hatar chins!)
Dips 25 15 17
Brutal bänk 25 25 35 (tröttnade)
Toes to bars 10 10 12

Måste säga att det var lite väl lätta krav, tror dessutom att brutalbänken härstammar från 1980-talet och blev bara långtråkig så den kommer jag att byta ut mot plankan som inte heller är mycket roligare men iaf jobbigare.

Bild på brutalbänk lånad från svenska olympiska kommittén, en brottare som kör...


Förresten så är jag nu också anmäld till Vätternrundan, fick vara med i en grupp så jag behövde inte göra något själv inte ens bestämma tid under 12 timmar ska jag cykla på är det bestämt så då är det väl bara att göra det då.

Känns bra att jag är anmäld till 2 av 4 grenar som utgör en svensk klassiker, att jag varken äger skidor eller cykel är bara ett litet material problem...

Nu kommer bloggen att ta lite semester fram till typ 23 september. Min resa kan ni inte följa någonstans för jag är inte uppkopplad när jag har semester....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar