Pannbenspass!

Jag trodde de hade bytt ut vattnet i bassängen mot sirap i morse. Kroppen var så seg eller så var det vattnet som var ovanligt trögt. Började med lugnt insim och benen ville knappt vara med.
Resten av passet blev en lektion i pannbensbygge! Inte för att det var särskilt långt eller oerhört jobbigt egentligen utan för att kroppen inte riktigt ville. Eller så var det kanske ett extra jobbigt pass?

Efter 300 easy och 3x100 steady så började passet som var en serie jag inte kört förr 8x125 (50 easy, 25 fast, 50 steady) 15s vila x 2. Med 100m emellan.

Normalt är det ju rena rama lyxen med egen bana men idag hade jag behövt något att mäta mig med, i banan bredvid simmade någon bröstsim och på andra sidan var det medly. Tillslut hoppade en kille ner i min bana och jag sade "Välkommen!" och menade det till och med. Nu hade jag någon att tampas med. Försökte helt enkelt simma ikapp honom, simma om honom och varva honom. Han var nog lyckligt ovetandes eller så var han inte det för nog speedade han också upp lite när jag kom ifatt.

När jag kom upp var jag hysteriskt kissnödig (!) och hade aldrig tidigare skådade märken från mina glasögon, såg inte riktigt klok ut. Kanske var det för att jag skulle iväg för att intervjuas för ett TV-reportage...
Det blötapasset och de fina ögonen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar