Årets första intervallpass!

I söndags var första gången jag sprang 1 timme och således sprang länge än 10km, trots snöstorm och halka så var det en skön känsla och bättre skulle det bli för igår var det första gången jag sprang intervaller sedan, ja jag minns nog inte.

Som alltid innan intervallpass så var man lite nervös, särkilt nu när det var så länge sedan. Hur skulle det kännas, skulle jag orka och mest hur skulle det gå med dom j-vla skorna?

Körde en lång uppvärmning på 15 min där jag nog knöt om skorna 5 gånger. Jag får skav på hälsen och foten liksom domnar bort. Detta är på högerfot som är mest styrd, vänster känns faktiskt helt okej. Dessutom hade jag av och till lite känningar i knäskålssenas så jag kände mig lite ledsen trots att passet var kul, men jag tror det är ovanan av skor och sulor. Får ge det någon chans till.

Nåja efter uppvärmningen ökade jag upp lite till en steady fart som var utgångspunkten för resten av passet. Därifrån körde jag 5 kortaintervaller på 1 min med 2 min tillbaka till steady emellan. Passet avslutade jag med 5 st 75 ryck med 30 sekunder gång vila.  Ett bra pass helt enkelt där jag äntligen fick känna på lite fart, när testade ni senast att springa allt vad ni kunde?
Om ni inte riktigt vet testa det bara hundra meter, det är otroligt befriande att få känna sig som Bolt ibland.

Rehabpasset efteråt blev lite extra långt och noggrant med tanke på känningar i knäet.
Post- intervaller

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar